상담신청

원하시는 상담 내용을 입력해주시면
신속하고 친절하게 상담해 드리겠습니다.

필수입력 기호는 필수 입력 사항입니다.

고객정보

A/s신청 작성표
- -
- -
우편번호

제품정보

제품정보
요청사항은 500자까지 입력바랍니다.
A/S 관련 신청&문의는 A/S신청 혹은 1:1문의를 통해 접수 부탁드립니다.
(해당 페이지를 통한 A/S 문의는 접수되지 않을 수 있습니다.)

 

 

개인정보 처리방침

'대성쎌틱에너시스(주)'은 (이하 '회사'는) 고객님의 개인정보를 중요시하며, "정보통신망 이용촉진 및 정보보호"에 관한 법률을 준수하고 있습니다.
회사는 개인정보취급방침을 통하여 고객님께서 제공하시는 개인정보가 어떠한 용도와 방식으로 이용되고 있으며, 개인정보보호를 위해 어떠한 조치가 취해지고 있는지 알려드립니다.
회사는 개인정보취급방침을 개정하는 경우 웹사이트 공지사항(또는 개별공지)을 통하여 공지할 것입니다.

수집하는 개인정보의 항목

  • '대성쎌틱에너시스(주)'은 (이하 '회사'는) 고객님의 개인정보를 중요시하며, "정보통신망 이용촉진 및 정보보호"에 관한 법률을 준수하고 있습니다. 회사는 개인정보취급방침을 통하여 고객님께서 제공하시는 개인정보가 어떠한 용도와 방식으로 이용되고 있으며, 개인정보보호를 위해 어떠한 조치가 취해지고 있는지 알려드립니다. 회사는 개인정보취급방침을 개정하는 경우 웹사이트 공지사항(또는 개별공지)을 통하여 공지할 것입니다.
    • - 필수 수집항목 : 이름, 로그인ID, 비밀번호, 이메일, 휴대전화번호
    • - 서비스 이용 또는 사업처리 과정에서 수집되는 항목 : 서비스 이용기록, 접속 로그, 쿠키, 접속 IP 정보
    • - 개인정보 수집방법 : 홈페이지(회원가입, 상담게시판, 이벤트 등)

개인정보 수집 이용목적

  • 회사는 수집한 개인정보를 다음의 목적을 위해 활용합니다.
    • - 서비스 제공에 관한 계약 이행 및 서비스 제공에 따른 요금정산, 콘텐츠 제공
    • - 회원 관리
      회원제 서비스 이용에 따른 본인확인, 개인 식별 , 불량회원의 부정 이용 방지와 비인가 사용 방지 , 가입 의사 확인 , 연령확인 , 불만처리 등 민원처리 , 고지사항 전달
    • - 마케팅 및 광고에 활용 (사전 동의하는 경우에 한함)
      신규 서비스(제품) 개발 및 특화 , 이벤트 등 광고성 정보 전달 , 인구통계학적 특성에 따른 서비스 제공 및 광고 게재 , 접속 빈도 파악 또는 회원의 서비스 이용에 대한 통계
    • - 이벤트 참여자에 한해 당첨자 선정 및 경품 발송 용도로 활용
      사이트에서 진행하는 이벤트에 참여자에 한하여 이벤트 당첨자 선정, 당첨자 경품 발송, CS응대

개인정보의 보유 및 이용기간

회사는 개인정보 수집 및 이용목적이 달성된 후에는 예외 없이 해당 정보를 지체 없이 파기합니다. 단, 관계법령의 규정에 의하여 보존할 필요가 있는 경우 회사는 아래와 같이 관계법령에서 정한 일정한 기간 동안 회원정보를 보관합니다.
계약 또는 청약철회 등에 관한 기록 : 5년 (전자상거래등에서의 소비자보호에 관한 법률)
대금결제 및 재화 등의 공급에 관한 기록 : 5년 (전자상거래등에서의 소비자보호에 관한 법률)
소비자의 불만 또는 분쟁처리에 관한 기록 : 3년 (전자상거래등에서의 소비자보호에 관한 법률)

개인정보의 파기절차 및 방법

  • 회사는 원칙적으로 개인정보 수집 및 이용목적이 달성된 후에는 해당 정보를 지체없이 파기합니다. 파기절차 및 방법은 다음과 같습니다.
    • - 파기절차
      회원님이 회원가입 등을 위해 입력하신 정보는 목적이 달성된 후 별도의 DB로 옮겨져(종이의 경우 별도의 서류함) 내부 방침 및 기타 관련 법령에 의한 정보보호 사유에 따라(보유 및 이용기간 참조) 일정 기간 저장된 후 파기됩니다. 별도 DB로 옮겨진 개인정보는 법률에 의한 경우가 아니고서는 보유되는 이외의 다른 목적으로 이용되지 않습니다.
    • - 파기방법
      전자적 파일형태로 저장된 개인정보는 기록을 재생할 수 없는 기술적 방법을 사용하여 삭제합니다.

개인정보의 제3자 제공

  • 회사는 개인정보에 대해 새로운이용목적이 발생한 경우, 또는 제3자에게 제공하는 경우에는 이용•제공단계에서 당해 회원에게 그 목적을 고지하고 동의를 받습니다만, 아래의 경우에는 예외로 합니다.
    • - 회원이 해당 제공에 대해 사전에 동의한 경우
    • - 정보통신서비스(전자상거래 등)의 제공에 따른 요금정산을 위하여 필요한 경우
    • - 법령의 규정에 의거하거나, 수사 목적으로 법령에 정해진 절차와 방법에 따라 수사기관의 요구가 있는 경우
  • 회사가 제3자에게 회원의 개인정보를 제공하려는 경우 위 단서의 규정에 해당하는 때를 제외하고는 다음 각 호의 모든 사항에 대하여 회원에게 알리고 동의를 받습니다.
    1. - ① 개인정보를 제공받는 자
    2. - ② 개인정보를 제공받는 자의 개인정보 이용목적
    3. - ③ 제공하려는 개인정보의 항목
    4. - ④ 개인정보를 제공받는 자의 개인정보 보유 및 이용기간

수집한 개인정보의 위탁

  1. 회사는 원활한 개인정보 업무처리를 위하여 다음과 같이 개인정보 처리업무를 위탁하고 있습니다.
    협력사 위탁업무 내용
    전국 대리점 제품 A/S 업무 일체
    이케이맨파워㈜, ㈜케이티씨에스, ㈜제이엔비컨설팅 고객센터 운영 (고객 안내, 상담 처리, A/S 접수, 해피콜 실시 등)
    ㈜LG U+ A/S 접수 및 처리 확인 등 알림 문자 모바일 메신저 서비스
    AI 콜봇 서비스
    ㈜꿈많은청년들 챗봇 서비스
    ㈜이아이씨엔, ㈜가비아씨엔에스, 위드시스템㈜ 대성쎌틱에너시스 전산 기능 개발 및 유지 보수
    ㈜대진전자 탄소매트 수거 및 A/S 처리 업무 일체
  2. 회사는 위탁계약 체결 시 「개인정보 보호법」 제26조에 따라 위탁업무 수행 목적 외 개인정보 처리 금지, 기술적․관리적 보호조치, 재위탁 제한, 수탁업체에 대한 관리․감독, 손해배상 등 책임에 관한 사항을 계약서 등 문서에 명시하고, 수탁업체가 개인정보를 안전하게 처리하는지를 감독하고 있습니다.
  3. 위탁업무의 내용이나 수탁업체가 변경될 경우에는 지체 없이 본 개인정보 처리방침을 통하여 공개하도록 하겠습니다.

이용자 및 법정대리인의 권리와 그 행사방법

이용자 및 법정 대리인은 언제든지 등록되어 있는 자신 혹은 당해 만 14세 미만 아동의 개인정보를 조회하거나 수정할 수 있으며 가입해지를 요청할 수도 있습니다.
이용자 혹은 만 14세 미만 아동의 개인정보 조회/수정을 위해서는 ‘개인정보변경’(또는 ‘회원정보수정’ 등)을 가입해지(동의철회)를 위해서는 “회원탈퇴”를 클릭하여 본인 확인 절차를 거치신 후 직접 열람, 정정 또는 탈퇴가 가능합니다.
혹은 개인정보관리책임자에게 서면, 전화 또는 이메일로 연락하시면 지체 없이 조치하겠습니다.

개인정보의 정정

귀하가 개인정보의 오류에 대한 정정을 요청하신 경우에는 정정을 완료하기 전까지 당해 개인정보를 이용 또는 제공하지 않습니다. 또한 잘못된 개인정보를 제3자에게 이미 제공한 경우에는 정정 처리결과를 제3자에게 지체없이 통지하여 정정이 이루어지도록 하겠습니다.
회사는 이용자 혹은 법정 대리인의 요청에 의해 해지 또는 삭제된 개인정보는 개인정보 취급방침에 명시된 바에 따라 처리하고 그 외의 용도로 열람 또는 이용할 수 없도록 처리하고 있습니다.

개인정보 자동수집 장치의 설치, 운영 및 그 거부에 관한 사항

  • 회사는 귀하의 정보를 수시로 저장하고 찾아내는 ‘쿠키(cookie)’ 등을 운용합니다. 쿠키란 웹사이트를 운영하는데 이용되는 서버가 귀하의 브라우저에 보내는 아주 작은 텍스트 파일로서 귀하의 컴퓨터 하드디스크에 저장됩니다. 회사은(는) 다음과 같은 목적을 위해 쿠키를 사용합니다.
    • - 쿠키 등 사용 목적
      회원과 비회원의 접속 빈도나 방문 시간 등을 분석, 이용자의 취향과 관심분야를 파악 및 자취 추적, 각종 이벤트 참여 정도 및 방문 회수 파악 등을 통한 타겟 마케팅 및 개인 맞춤 서비스 제공 귀하는 쿠키 설치에 대한 선택권을 가지고 있습니다. 따라서, 귀하는 웹브라우저에서 옵션을 설정함으로써 모든 쿠키를 허용하거나, 쿠키가 저장될 때마다 확인을 거치거나, 아니면 모든 쿠키의 저장을 거부할 수도 있습니다.
    • - 쿠키 설정 거부 방법
      설정방법 예(인터넷 익스플로어의 경우)
      : 웹 브라우저 상단의 도구 > 인터넷 옵션 > 개인정보
      단, 귀하께서 쿠키 설치를 거부하였을 경우 서비스 제공에 어려움이 있을 수 있습니다.

휴면회원의 개인정보 관리

회사는 「정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률」 제29조 및 시행령 제16조에 따라 휴면회원(최근 12개월 동안 서비스를 이용하지 아니하였거나 회원이 선택한 해당 기간 동안 이용하지 아니한 회원)에 대해 이용 중지 30일 이전에 서비스 이용 중지 가능에 대하여 통지하고, 안내문에서 정한 기한 내에 답변이 없을 경우 회원의 서비스 이용을 중지할 수 있습니다.
이 경우, 회원 ID를 포함한 휴면회원의 개인정보 및 서비스 이용정보는 파기되거나 별도로 분리되어 보관되며, 회원의 재 이용 요청 시 재수집 또는 분리보관된 정보를 복구하여 서비스 이용을 지원합니다.

개인정보에 관한 민원서비스

회사는 고객의 개인정보를 보호하고 개인정보와 관련한 불만을 처리하기 위하여 아래와 같이 관련 부서 및 개인정보관리책임자를 지정하고 있습니다.

  • 고객서비스담당부서 : CS본부
  • 전화번호 : 1588-8577
  • 이메일 : celticmaster@naver.com
  • 개인정보관리책임자성명 : 마케팅팀
  • 전화번호 : 02-2003-2310
  • 이메일 : celticmaster@naver.com
  • 귀하께서는 회사의 서비스를 이용하시며 발생하는 모든 개인정보보호 관련 민원을 개인정보관리책임자 혹은 담당부서로 신고하실 수 있습니다. 회사는 이용자들의 신고사항에 대해 신속하게 충분한 답변을 드릴 것입니다.
  • 기타 개인정보침해에 대한 신고나 상담이 필요하신 경우에는 아래 기관에 문의하시기 바랍니다.
    1. 1. 개인분쟁조정위원회 (www.1336.or.kr / 1336)
    2. 2. 정보보호마크인증위원회 (www.eprivacy.or.kr / 02-580-0533~4)
    3. 3. 대검찰청 인터넷범죄수사센터 (icic.sppo.go.kr / 02-3480-3600)
    4. 4. 경찰청 사이버테러대응센터 (www.ctrc.go.kr / 02-392-0330)

부칙 ([최초 2013.04.01])
본 개인정보취급방침은 [2013년 4월 1일]부터 시행합니다.
부칙 (2015.09.08)
본개인정보취급방침은 2015년 09월 08일부터 시행하며 종전의 내용은본내용으로 대체합니다.
부칙 (2021.10.28)
본개인정보취급방침은 2021년 10월 28일부터 시행하며 종전의 내용은 본 내용으로 대체합니다.

Daesung Celtic Enersys Co., Ltd. (hereinafter referred to as the “Company”) values your personal information and complies with the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection.
Through this Privacy Policy, the Company informs you of how the personal information you provide is used and managed, as well as the measures taken to protect your personal information.
If the Company revises its Privacy Policy, it will notify users through website announcements or individual notifications.

Items of Personal Information Collected

  • Daesung Celtic Enersys Co., Ltd. (hereinafter referred to as the “Company”) values your personal information and complies with the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection. Through this Privacy Policy, the Company informs you of how the personal information you provide is used and managed, as well as the measures taken to protect your personal information. If the Company revises its Privacy Policy, it will notify users through website announcements or individual notifications.
    • - Required Items Collected: Name, Login ID, Password, Email, Mobile phone number
    • - Items Collected During Service Use or Business Processing: Service usage records, Access logs, Cookies, Access IP information
    • - Methods of Personal Information Collection: Website (membership registration, inquiry boards, events, etc.)

Purpose of Collecting and Using Personal Information

  • The Company uses the collected personal information for the following purposes.
    • - The Company uses personal information to fulfill service contracts, settle fees, and provide content.
    • - Membership Management
      The Company uses personal information for identity verification in membership services, personal identification, prevention of fraudulent use by delinquent members and unauthorized access, confirming membership intent, age verification, handling complaints and inquiries, and delivering important notices.
    • - Marketing and Advertising (Only with Prior Consent)
      The Company uses personal information for developing and customizing new services or products, delivering promotional information such as events, providing services and advertisements based on demographic characteristics, analyzing access frequency or service usage patterns, and providing statistical data.
    • - Event Participation
      The Company uses personal information for selecting winners and delivering prizes for participants in events, as well as providing customer service support for event-related inquiries.

Retention and Use Period of Personal Information

The Company will promptly dispose of personal information once the purpose for collecting and using it has been achieved, without exception. However, if it is necessary to retain the information due to applicable laws and regulations, the Company will retain the personal information for a specified period as required by those laws.
Records related to contracts or withdrawal of subscription: 5 years (according to the Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc.)
Records related to payment and supply of goods or services: 5 years (according to the Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc.)
Records related to consumer complaints or dispute resolution: 3 years (according to the Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc.)

Procedure and Method of Disposing of Personal Information

  • The Company will, in principle, dispose of personal information promptly once the purpose for collecting and using it has been achieved. The disposal procedure and method are as follows.
    • - Disposal Procedure
      The information entered by the user for membership registration or other purposes will be transferred to a separate database (or a separate filing cabinet in the case of paper records) after the purpose is fulfilled. It will be stored for a specified period as required by internal policies and relevant laws (refer to the retention and use period) and then disposed of. Personal information transferred to a separate database will not be used for any purpose other than retention, unless required by law.
    • - Disposal Method
      Personal information stored in electronic file formats will be deleted using technical methods that make the records unrecoverable.

Provision of Personal Information to Third Parties

  • The Company will notify and obtain the member's consent if there is a new purpose for using the personal information or if it is to be provided to a third party. However, the following cases are exceptions.
    • - If the member has given prior consent to the provision
    • - If the provision is necessary for fee settlements related to the provision of information and communication services (e.g., electronic commerce)
    • - If required by law, or when there is a request from investigative agencies according to the procedures and methods defined by law for investigation purposes
  • In cases where the Company intends to provide a member's personal information to a third party, except for the situations mentioned above, the Company will notify the member and obtain consent regarding the following.
    1. - ① The recipient of the personal information
    2. - ② The purpose for which the recipient will use the personal information
    3. - ③ The items of personal information to be provided
    4. - ④ The retention and use period of the personal information by the recipient

Outsourcing of Collected Personal Information

  1. The Company outsources personal information processing tasks to the following partners to ensure smooth handling of personal information.
    Partner Outsourced Task
    Nationwide Agencies Product A/S services
    Ekmanpower Co., Ltd., KTCS Co., Ltd., J&B Consulting Co., Ltd. Customer center operations (customer guidance, consultation processing, A/S requests, happy calls, etc.)
    LG U+ Co., Ltd. A/S reception, processing confirmation, notification SMS, mobile messenger service
    AI callbot service
    Dreamyoungs Co., Ltd. Chatbot service
    EICN Co., Ltd., Gabia CNS Co., Ltd., Withsystem Co., Ltd. Development and maintenance of Daesung Celtic Enersys' IT functions
    Daejin Electronics Co., Ltd. Carbonmat collection and A/S processing services
  2. When entering into an outsourcing agreement, the Company specifies in the contract (or document) matters such as the prohibition of processing personal information for purposes other than the outsourced tasks, technical and managerial protective measures, restrictions on subcontracting, management and supervision of the subcontractor, and liability for damages, in accordance with Article 26 of the Personal Information Protection Act. The Company also supervises whether the subcontractor safely handles personal information.
  3. If the outsourced tasks or subcontractors change, the Company will promptly disclose this information through this privacy policy.

Rights of Users and Legal Representatives and How to Exercise Them

Users and legal representatives may, at any time, view or modify the personal information of themselves or children under the age of 14, and may also request the termination of membership.
To view or modify personal information of the user or a child under the age of 14, click on "Change Personal Information" (or "Edit Member Information," etc.). To request membership termination (withdrawal of consent), click on "Delete Account" and complete the identity verification process. Afterward, users can directly view, correct, or terminate their account.
Alternatively, you can contact the person responsible for personal information management by written request, phone, or email, and the Company will take action promptly.

Correction of Personal Information

If you request the correction of incorrect personal information, the Company will not use or provide the information until the correction is completed. If incorrect personal information has already been provided to a third party, the Company will promptly notify the third party of the correction result to ensure that the correction is made.
The Company processes personal information that has been terminated or deleted upon the request of the user or legal representative in accordance with the privacy policy and ensures that it is not used or accessed for any other purposes.

Installation, Operation, and Refusal of Automatic Collection Devices of Personal Information

  • The Company operates automatic collection devices, such as cookies, which store and retrieve your information. A cookie is a small text file sent from the server operating the website to your browser, which is then stored on your computer’s hard drive. The Company uses cookies for the following purposes.
    • - Purpose of Using Cookies
      To analyze the frequency of visits and visit times of both members and non-members, identify user preferences and interests, track browsing history, and evaluate participation in various events and the number of visits for targeted marketing and personalized services.
      You have the option to accept or reject the installation of cookies. You can configure your web browser to allow all cookies, confirm each time a cookie is stored, or reject all cookie storage.
    • - How to Reject Cookies
      Example (for Internet Explorer)
      : Go to the browser’s top menu > Tools > Internet Options > Privacy
      However, please note that if you refuse to install cookies, it may cause difficulties in providing services.

Management of Dormant Members' Personal Information

In accordance with Article 29 of the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection and Article 16 of the Enforcement Decree, the Company will notify dormant members (members who have not used the service for the past 12 months or have not used it within a selected period) of the potential suspension of service use at least 30 days prior to suspension. If there is no response within the specified period outlined in the notice, the Company may suspend the member's service use.
In such cases, the personal information and service usage information of dormant members, including their member ID, will either be destroyed or stored separately. If the member requests to use the service again, the Company will recover the separated or re-collected information to support the reinstatement of the service.

Personal Information-related Complaint Service

The Company has designated the following departments and personnel to protect customer personal information and handle any complaints related to personal information.

  • Customer Service Department : CS Headquarters
  • Phone Number : 1588-8577
  • Email : celticmaster@naver.com
  • Personal Information Manager : Marketing Team
  • Phone Number : 02-2003-2310
  • Email : celticmaster@naver.com
  • You may report any personal information protection-related complaints that arise while using the Company's services to the Personal Information Manager or the responsible department. The Company will provide prompt and sufficient responses to users' reports.
  • If you need further assistance or consultation regarding personal information infringement, please contact the following institutions.
    1. 1. Personal Dispute Mediation Committee (www.1336.or.kr / 1336)
    2. 2. Information Protection Mark Certification Committee (www.eprivacy.or.kr / 02-580-0533~4)
    3. 3. Supreme Prosecutors' Office Internet Crime Investigation Center (icic.sppo.go.kr / 02-3480-3600)
    4. 4. Korean National Police Agency Cyber Terror Response Center (www.ctrc.go.kr / 02-392-0330)

Supplementary Provision (Effective Date: April 1, 2013)
This privacy policy is effective from April 1, 2013.
Supplementary Provision (Effective Date: September 8, 2015)
This privacy policy is effective from September 8, 2015, and it replaces the previous version.
Supplementary Provision (Effective Date: October 28, 2021)
This privacy policy is effective from October 28, 2021, and it replaces the previous version.

닫기

마케팅 정보수신 동의

㈜대성쎌틱에너시스는 이용자께서 필수적인 수집∙이용에 동의하시어 제공하신 개인 정보를 이벤트 등 상품 또는 서비스 홍보, 경품/사은행사 등 마케팅 활동, 고객분석 및 고객별 맞춤형 광고성 정보전달 등에 활용하고자 관계 법령에 따라 고지하오니, 동의하여 주시기 바랍니다.
위 개인정보는 마케팅 활용에 관한 동의일로부터 철회 시까지 위 이용목적을 위해 보유∙이용됩니다.
이용자께서는 개인정보의 홍보∙마케팅 이용 동의를 거부하실 수 있으며, 거부하실 경우 개인정보의 마케팅 활용을 통하여 제공 가능한 관련 편의사항 등(각종 할인 이벤트, 당첨 이벤트 등의 서비스)이 제한될 수 있습니다.
Daesung Celtic Enersys Co., Ltd. hereby notifies users that the personal information you provide by agreeing to the essential collection and use will be utilized for marketing activities such as product or service promotions, events like giveaways or appreciation programs, customer analysis, and the delivery of customized advertisements based on relevant laws and regulations. We kindly ask for your consent.
The provided personal information will be retained and used for the above purposes until you withdraw your consent for marketing use.
You may refuse to consent to the use of your personal information for promotional or marketing purposes. However, if you refuse, certain benefits that can be provided through the marketing use of personal information (e.g., various discount events, prize events, and related services) may be limited.
닫기